Happy Rebels

Happy rebels festival: sign of union.

Happy rebels festival: 2e editie.

Thor Park in Genk was het bruisende decor voor de tweede editie van het Happy Rebels festival voor de medewerkers van HR service groep House of HR, dat plaatsvond van 6 tot 8 september 2024. Dit grootschalig teambuilding-evenement dat wij met Sylvester mochten organiseren, bracht meer dan 3000 teamleden samen vanuit heel Europa om hen enerzijds te bedanken voor hun dagelijkse inzet en anderzijds in te zetten op hun employer branding.

De mysterieuze Happy Rebel.

Sylvester heeft het symbool van het festival tot leven gebracht door van de Happy Rebel een mysterieuze mascotte te maken in de aanloop naar het evenement. Hij onthulde zijn identiteit, zijnde Nederlands acteur, presentator en danser Jan Kooijman, aan het begin van het festival en vervulde vervolgens de rol van host. Dit zorgde voor een extra dimensie van mysterie en ontlading bij het publiek.

Spectaculaire optredens
.

De CEO’s van de verschillende PowerHouses zorgden voor het startschot van het festival met een gezamenlijke act, die wij volledig mochten regisseren. Daarna volgden er optredens van, onder andere, 2-unlimited, Omdat het kan & Average Rob, Compact Disk Dummies, Laureen, Claptone, Bizkit Park, Christoff, Joyhauser en Jeugd van Tegenwoordig. Een gevarieerd programma met voor ieder wat wils. Elk PowerHouse bracht bovendien ook een eigen podiumact, variërend van karaoke tot DJ-sets en zelfs een optreden met rockende Kiss-gitaren.

Samen naar een duurzaam happy rebels festival.

Zowel Sylvester als House of HR dragen duurzaamheid hoog in het vaandel, dus bij de planning van het evenement werd alles zorgvuldig overwogen om de ecologische voetafdruk binnen de perken te houden. Dit omvatte bijvoorbeeld het gebruik van herbruikbare bekers en ingrediënten van lokale boeren. 

Net als de grote festivalorganisatoren hebben wij hard ingezet om samen met de opdrachtgever een duurzaam event te organiseren. Dat ging van het gebruik van herbruikbare bekers, het sorteren van de afvalstromen tot het inschakelen van lokale leveranciers, cateraars en werkkrachten. Zo hebben we op de festivaldagen zelf meer dan 160 medewerkers uit de onmiddellijke regio tewerkgesteld.”
Amaury Dewilde, Sylvester, Project Director Events.

Uitdagingen en oplossingen.

Tijdens de voorbereiding van dit grootse evenement kregen we te kampen met diverse uitdagingen. Het begon al in de pitchfase met een grootse, veelzijdig en complexe briefing van de klant: meer dan 3000 medewerkers uit meer dan 50 dochterbedrijven samenbrengen voor één groot personeelsfeest. Daarnaast werd een al gesofisticeerd boekingssysteem nog verder gepersonaliseerd, omdat er zoveel verschillende combinaties mogelijk waren in verband met aanwezigheid, slaapplaats en vervoer.

Het Happy Rebels Festival 2024 was een groot succes en heeft voor de verbondenheid gezorgd waar House of HR naar op zoek was. De deelnemers hebben laten zien hoe ze hun motto “work hard, play hard” omzetten naar de praktijk.

Specifications

Klant
House of HR
Type
Aftermovie, Evenementenvideo, Festival, Personeelsevenement
Datum
07/09/2024

Het samenbrengen van al onze Happy Rebels zorgt ervoor dat we mensen ontvangen van alle uithoeken in Europa. Dan kan je geen event organiseren voor één dag. We vragen mensen om ver te reizen en hun weekend hieraan te spenderen dus moeten we ervoor zorgen dat we van vrijdag tot zondag volledig georganiseerd zijn, en dat voor ieders voorkeur. Gratis op een volledig van de grond af opgebouwde camping met de tent of de camper maar ook op hotel. Hoe meer opties, hoe complexer. Voor ons was het de tweede editie dus in de briefing stond duidelijk: help ons deze puzzel zo simpel mogelijk te houden. Het blijft één van de grootste uitdagingen van het project maar het platform dat we met Sylvester verder hebben kunnen personaliseren voor ons event, is eentje om op verder te bouwen voor de toekomst. “
– Victoria Hemelaer, House of HR, Chief Marketing Officer.

Happy Rebels

Wil jij ook knallen met jouw volgende personeelsfeest? Geef ons een seintje via ons contactformulier en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Benieuwd naar meer?