“Campaign Url builder
To the rescue”

22/03/2023 geschreven door Loan Tran
Wil je weten hoe goed je online campagne heeft gewerkt, maar weet je niet hoe je dit kan nakijken?

Say no more! Met een Campaign URL Builder kan je heel makkelijk de resultaten van je campagnes meten vanuit Google Analytics. Deze tool gaat je niet alleen helpen om op een gebruiksvriendelijke manier je resultaten te meten, maar kan ook bijzonder nuttig zijn om je campagne te finetunen met een gerichtere en efficiëntere communicatie.

Campaign URL Builder

Waarom Campaign URL Builder gebruiken?

In deze multimediale tijden heb je als bedrijf héél veel verschillende online kanalen waarmee je een boodschap naar buiten kan brengen. Welke sociale media gebruik je, welk publiek wil je bereiken, wat zijn de resultaten … ? Soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Dat is helemaal niet erg, want een Campaign URL Builder houdt dit voor jou allemaal netjes bij. Zo kan je traceren welke campagne via welk kanaal het meeste succes oplevert, zodat je in de toekomst niet nodeloos via 100 verschillende kanalen hoeft te communiceren.

Bottom line: meer resultaat met minder werk. En dat hebben we graag.

Wat is het verschil?

Een Campaign URL Builder gebruikt een andere manier van linken. In plaats van via elk kanaal dezelfde URL-link te gebruiken om naar je website/content te verwijzen, ga je via deze tool een aparte, specifieke URL-link aanmaken per kanaal, die je allemaal naar dezelfde pagina gaan leiden. Dit doe je via een UTM-code (Unified Threat Management), een klein stukje tekst dat aan een URL wordt toegevoegd om deze uniek te maken.

Wanneer mensen op deze links klikken, komen ze dus allemaal op dezelfde pagina terecht. Het voordeel van deze methode is dat alle clicks nu apart en nauwkeurig gemeten worden. Voor de lezer/gebruiker verandert er dus eigenlijk niks, je website blijft er hetzelfde uitzien en werkt perfect. Het grote verschil zit ‘m in Google Analytics, waar je de resultaten van elk kanaal specifiek kan raadplegen.

Hoedoededa?!

Klinkt ingewikkeld hè? Dat is het niet. We loodsen je er even stap voor stap door, met als voorbeeld ons virtueel platform MEEPLE via volgende link.

Op deze manier kan je efficiënter communiceren, gebaseerd op resultaten.

Een communicatietip van Sylvester, voor wie het maar horen (of lezen) wil!

Graag gedaan hè.

Over Loan:

Loan Tran is Head of Sales en Marketing bij Sylvester Productions.

“Marketing without data is like driving with your eyes closed.”