Digitaal autosalon ‘Virtual B2B Week'

Sylvester
Terug naar Cases

Na de organisatie van hun virtuele B2B event in november 2020, werkte D’Ieteren opnieuw samen met Sylvester voor de organisatie van een online evenement ter vervanging van het jaarlijkse B2B event op het Autosalon.

In tegenstelling tot het event in november, waar alle video’s vooraf werden opgenomen,

werd er voor dit event wél live uitgezonden en dit vanuit een green key-studio in het conferentiecentrum van hotel Dolce in La Hulpe. Gedurende vijf dagen werd er een programma aangeboden met een keynote van Steven Van Belleghem, presentaties van hun merken (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Commercial Vehicles, Cupra) over de laatste nieuwigheden, debatten over TCO en elektrisch rijden, voorstelling van dealers en partners zoals LABBOX...

De week werd afgetrapt met een ontbijtsessie waarin o.a. Denis Gorteman, CEO D’Ieteren Auto en Emanuele Bolacchi, Managing Director Group Fleet Solutions aan het woord kwamen. Net zoals dit in normale omstandigheden zou gebeuren op het fysieke Autosalon, kregen de eerste 200 ingeschrevenen een luxueuze ontbijtbox toegestuurd om van te genieten tijdens de ochtendsessie.

Naast het live programma konden de klanten gedurende de hele week de virtuele showroom bezoeken (waar alle merken en partners van Group Fleet Solutions een eigen stand hadden waarop alle informatie verzameld was) en face to face in contact komen met de fleetmanagers en partners in de networking lounge. Voor de virtuele showroom maakte de videoploeg vooraf opnieuw nieuwe video’s met alle merken, gefilmd in de Digital Garage van D’Ieteren in Brussel.

Net zoals op het fysieke Autosalon werd er op het platform ook een VIP lounge gemaakt, waar de VIPs naar een video konden kijken van TV-chef Jeroen De Pauw die samen met de fleetmanagers een heerlijk driegangenmenu klaarmaakt. De VIPs ontvingen thuis een dinerbox met de gerechten die werden klaargemaakt in de video. Tijdens de slotsessie werden de highlights van de hele week nog even samengevat en werden er nog enkele prijzen weggegeven zoals 10 gesigneerde exemplaren van ‘The offer you can’t refuse’ van Steven Van Belleghem.

Weer een geslaagd event dat aantoont dat het mogelijk is om online events te organiseren die een waardig alternatief zijn voor welbekende fysieke events.

Klant D’Ieteren Group Fleet Solutions
Type Online evenement / Meeple evenement
Personen 700
Jaar

2021

Deel dit project
Sylvester

Feel.

Watch.

Enjoy.

Work with us